Det har, allt som allt, varit en fantastisk vecka

I tisdags var jag med Elisabeth på stan. Elisabeth, Sarah och Joel, de två sistnämnda hade jag inte sett sen avslutningsdagen i högstadiet. (Mycket pirr i magen där) Det var riktigt trevligt. Vi fikade (ah, detta underbara ord) och gick omkring lite.  

I onsdag cyklade jag hem till Gabbi. Vi åt en hel massa glass:  

 
Och så cyklade vi omkring lite till, i alldeles fantastiska Täby:



När vi blev trötta så glassade vi  i solen, såklart:



I torsdags cyklade vi omkring lite till, på kvällskvisten. Den gången var det Danderyd som fick stå ut med oss. Sen, i fredags kom Karro hem till mig!

Hon cyklade också. Cykeln är ett fantastiskt fordon. Och Karro är en fantastisk kokerska. Plättar, bärblandning och stekt banan till lunch! Sen pratade vi lite, och så kom alla mina bröder hem, och så pratade vi lite till. Sen åkte Karro iväg, och jag blev ensam kvar (så ensam man kan bli med sex andra personer i huset). Lagade en mystisk tomatpaj som jag aldrig kommer att göra om igen.

Och såklart, sista dagen jag har kvar att beskriva är IGÅR. Lördags. jag klev upp klockan sju, åkte in till stan och skulle lämna in CV:s till en hel massa affärer. Efter fyra stycken gav jag upp, för butikschefer jobbar ju aldrig helger. Då kände jag mig lite dum, tog tunnelbanan till min bror och städade och filmtittade lite grann.  

när jag inte har varit ute och flängt har jag legat i soffan/på hammocken/på någonting mjukt och läst Stieg Larssons Milleniumtrilogi. Flickan som lekte med elden (2:a boken) slog den första (Män som hatar kvinnor) med hästlängder vad gäller spänning. Annars var det så otroligt mycket tråkiga tekniska detaljer i böckerna (främst den första). Jag bryr mig inte om - och orkar inte läsa - exakt hur mycket RAM-minne Lisbeths dator har. Eller vad dokumentmapparna heter. Vem pallar?  Själva storyn är det inget som helst fel på, böckerna var ju spännande, så på måndag åker jag till bibblan och lånar Luftslottet som sprängdes.

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0