Hunnit med bra saker. YES.

Idag har jag knatat runt i staden och lämnat in CV på CV på CV. Och så har jag gått på riskutbildning för att ta körkort. Jag..lyssnade, och klottrade dödskallar i pappersmarginalen.

Sen kom jag till ett tomt hemma, utan några husnycklar. Då gjorde jag inbrott i vårt eget hus, dvs klättrade upp på vår ved-tak-grej, tvingade upp det tröga ostängda badrumsfönstret och föll ograciöst ner över fönsterkarmen, på kaklat golv. Jeansen tog lite stryk, men jag var inomhus! WOHOO!

Dessutom är Stockholm fullt av nerklottrade budskap som gör mig glad.



(...Men jag måste säga att snubben hade kunnat jobba på layouten. Never mind, bara tanken på att världen och mänskligheten inte är helt hopplös och urkorkad gör mig lite bättre till mods.)

Och en anonym människa plitat ner dessa ord på en trappa vid Ösby tågstation:

                                 


"The maestro says its mozart
but it sounds like bubblegum
when you're waiting
for the miracles to come"

Det var jättecharmigt. Gjorde mig hur glad som helst (tills jag kom på de övan nämnda nycklarna).

Bra dag, bra dag..:)

Kommentarer
Postat av: Tellus

Åh! Vad fina :D Fast jag tycker det var lite charmigt att det inte var någon mer utarbetat "layout" på "Det finns hopp". Det känns ganska spontant.



Jag älskar streetart, eller kreativt klotter. Inte bara en massa tags.. Men det finns inget sånt här. Jag borde nog börja någon streetart rörelse..

2009-08-10 @ 22:51:31
URL: http://jarventaus.blogg.se/
Postat av: Sassy

Jag gillar fina budskap som är klottrade lite här och var. Och jag gillade all graffiti och alla väggmålningar i Berlin, det kryllade av dem!

2009-08-11 @ 17:11:48
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0