Stickat och sånt


Som vänsterhänt pysselfreak så finns det en sak som suger så hårt.
Stick/broderi/virkbeskrivningar.

(Konservöppnare också! Om man skulle råka behöva en sån, i denna barmhärtiga draglockstid.) 

Meeeen..idag var jag med Gabbi i stan och lånade denna smått fantastiska bok på Stadsbiblioteket:



Den ser inte mycket ut för omvärlden, men jag tror att jag ska kunna åstadkomma någonting litet iallafall, lära mig grunderna och kanske klara av en stickad halsduk.

Sååå..

Idag, halsduk hemma. IMORGON VÄRLDEN! MUHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!





(Source: jag. Fotat vid Mariatorget)



(Source)



(Source)



(source) (OCH HOTDAMN VAD COOLT!)




//Miriam


P.S

När jag blir stor ska jag ha ett vardagsrum som ser ut som bibliotekets rotunda, med hyllor av böcker och böcker och böcker nästan ända upp till taket. Det ska vara en massa bra böcker, men i de lägre hyllora ska mest böcker som finns i Facksal 3 finnas - handarbete, matlagning och roliga grejer.

D.S.

Kommentarer
Postat av: e

SV: Hahah! Bakning verkar alltid sluta med kaos, på något vis.

2009-12-17 @ 01:21:56
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: amamnda

Åh Miriam! Karro har en konservöppnare för vänsterhänta, eller någonting ditåt. Detn funkar i alla fall inte för oss högerhänta :P

2009-12-17 @ 19:02:41
URL: http://amunda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0