Huvudfoting nu och då


1995:



2009:





Jag tänkte lite fel, så han fick knarkarstora pupiller och så är han bakgrundsfri. Tror jag ska fortsätta göra huvudfotingar, för det första så är de oerhört chrmiga, för det andra så SKA de vara oproportionerliga! Sen kan de gå klädda hursomhelst och ha världens största smajl och ingenting behöver vara verklighetstroget. Superbra. Dessutom har jag en bunt med teckningar som jag gjorde när jag var fyra/fem som skulle kunnas göra om i en modern tappning. Tjohi, tjoho, tjohej, jag behöver aldrig gå sysslolös. :)

Imorgon ska jag gå på Konstfacks julmarknad! Det ska bli lite spännande, för när min bror var där förra året så sa han att jag skulle stormtrivas där. (Inte för att jag är tekniskt skicklig på något område, utan för att jag är..kreativt knäpp. Jag har smyggooglat, och räknar med mycket inspiration!)


Dessutom måste jag posta en till bild, för det är en teckningsidé. Jag skäms för mina dåliga skisser (aldrig gjort en ordentlig en i hela mitt liv), så om jag lägger upp skissen här kommer det bli en motivation för att göra en snygg bild utifrån den. (Jag menar, jag vill ju visa att jag kan bättre.) Låter det bra eller låter det bara som om jag är knäpp?


Det skulle kunna bli världens coolaste 5-personers-stol! Det är en stor risk att man skadar sig på vägen upp/ner men jag menar..tänk vilka blodiga Herre-på-täppan-matcher man skulle kunna ha. Eller vilket fantastiskt fort man skulle kunna bygga med en lampa och ett täcke. Eller vilken utmaning man skulle ha om man skulle ge bort den här (frakt och inslagning).

Det ni.

Kommentarer
Postat av: Hilda

jaa jag vågade inte heller gå in där förut. Men det är bara att gå förbi kassan och hitta någon vuxen och säga: hej jag vill göra: ... De är väldigt snälla där i alla fall .

2009-12-06 @ 15:25:40
URL: http://hildasbilder.webb.se
Postat av: Lilla Fröken

vilken härligt färggrann blogg du har. Och så tecknar du så otroligt fint. Fåglarna tilltalar mig. Jag har själv ett konstintresse.

2009-12-06 @ 18:18:33
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0