Awesome icefortress of DOOM


De senaste dagarna har jag:

* varit med brorsan lite.
* Njutit av julen
* Varit sjuk och utslagen en hel dag
* Skaffat Twitter, där jag skriver ungefär samma sak som här. Fast på 140 tecken, och på engelska.



* och igår byggde jag ett snöfort. Själv.

Jag gör ont. hela jag. Nacken, ryggen, biceps, triceps, filémusklerna, axlarna, underarmarna, fingertopparna, lilltårna. Peka ut någonting på en anatomisk karta, och ja, jag har träningsvärk där. Har fått mig den fetaste workouten på länge. 

Det tog pappa åtta timar för att sluta sörja den geggiga gräsmattan och komma ut och skotta av lite snö från förrådstaket så att (..det inte skulle braka in, främst) jag kunde bygga lite till. Det blev inte helt klart innan minusgraderna kom och mina tår var istappar, men efter drygt tio timmars tappert byggande kan jag stoltsera med:



Någonting som liknar ett tak med takfönster

oooch..



..en ingång! Tyvärr hann minusgradernakrypa fram och mina tår blev sådär zombievita och tappade känseln (inga amputationer krävdes dock. YES!), så jag kunde inte slutföra heeeela taket, men den största biten. suck. det hade varit mysigt med en ingång man tvingas krypa igenom.

Idag skulle jag ha åkt pulka med Henrietta och tina, fast eftersom jag tror jag kommer kollapsa om jag försöker gå upp för en backe och sen åka ner för en isbana och antagligen slå i svanskotan (som faktiskt inte får mig att vrida mig i plågor som resten av kroppen gör. Än.) ställde jag in.

Undrar vad jag ska hitta på istället. vill leka i min snökoja, men kan inte böja mig ner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0