2009-07-25

Det
här
smakar
underbart

Jag bjöd brorsorna på middag idag!
Plockat blåbär och lagat mat, och skaffat nya myggbett. Umgåtts.

Jag umgicks igår också, men Jenny och Filippa. Jenny trollade ihop tomatsoppa, medan Filippa och jag gjorde vårt bästa för att..tja..hjälpa till. De är finfint sällskap. Jag saknar redan Filippa, som drar iväg om en dag eller två. Tänk om hon skaffar tiotusen nya vänner i Enköping, och glömmer bort oss? Eller blir uppäten av en björn? Tänk om lumpen gör henne odrägligt hurtig? 

Blä.

Jag är dessutom rädd för att alla i min klass ska titta på vårt studentfoto om 50 år och inte sakna mig som inte är med, och inte är listad som "frånvarande". "Höhöhö, det var fint, med oss 22 (fastän vi var 23) stycken. Vilka minnen!" och så kommer de ihåg alla (utom mig).

Okej, det kanske inte händer. Inte att Filippa blir uppäten av en björn heller.
Jag borde inte klaga. Det fanns en hel klass som inte fick några namn. Och diverse personer som fötterna saknades på. Och Filippa kommer alltid att vara underbar.

+
...jag försöker få till en fin blogg: en som är skönare för ögat, än vad den här är. Alla siffor och bokstäver bara sitter i datorn och skrattar åt mig! Ingenting vill ju!
...Det finns tiotals små yttepyttegrodor vid Ekeby. De är så söta så att hjärtat smälter, men man kan knappt ta sig fram utan att det krälar under fötterna. vill sätta upp en "AKTA GRODORNA-skylt", men då skulle säkert någon äcklig sadist-tonåring göra det till sin livsuppgift att stampa ner vartenda en. Usch. Grodmördare.
...Morotscurryn är verkligen god. gör den, men skippa morotsjuicen och ha i krossade tomater istället.

Så.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

det låter gott, oja

2009-07-27 @ 10:24:42
URL: http://trashscissors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0