Tough luck Tom Riddle



Jag är tillbaka från Täby och Expecto Patronum, jag stod ut med två halvdagar, sen flydde jag hem till lugna trygga Karro istället. Jag är dålig på att vara med så mycket folk jag inte känner på en gång, och så var jag rätt opepp ändå, när allt kom till kritan.

Det var en halv dag fylld av sortering (jag var en stolt hufflepuffare), middag i Stora Salen, lite umgåsande och lite banderollsmålande och lite sömn.
Dagen efter var det quidditch. Tusan, om jag fick göra om den obligatoriska egna gympalektionen vi hade i trean så skulle jag lära min klass att spela quidditch. Det ÄGER ju! Det är lite som en blandning mellan killerball och basket, fast med tre mål på vardera sida och två sökare.

Efter den så åkte jag hem till Karro, för tjejmiddag. Amanda, den sköna damen kom hon också.


Karro är snabbare än blixten och blir därför bara ett stort blurr i kameran. Vi åt en fantastiskt sallad (med melon och avocado) och mumsig hummus (kikärtsgegga) och pratade om lite dittan och dattan.
Såg på Barnen Baudelaires olycksaliga liv, pratade lite till, somnade.

Tjugo i åtta ringer det på dörren, och en hantverkarmänniska vill skrapa bort gammal färg fån fönstrena. Han skulle komma vid nio egentligen. Hej hopp, så gick vi upp och så åkte vi hem igen.

Vi tog vägen till Mariatorget, för dagen innan så såg vi de här:



Dumbledore till vänster, och Ron till höger.
Det gjorde min morgon. (okej. Karro gjorde min morgon, men soptunnorna hjälpte till)

Det är ungefär det som har hänt, de senaste två dagarna! Det var två bra dagar (även om jag smet ifrån ett konvent) allt som allt. :)


Kommentarer
Postat av: Tellus

Underbart brev i början ju X'D Så gulligt!



Och jag vill ochså vara på något HP konvent :'(Men jag är ochså ganska dålig på att vara med så mycket nya människor på samma gång. Jag kan lätt bli ganska reserverad. Men jag skulle ändå vilja uppleva det.. :D Älsk på soptunnorna liksom.

2009-07-21 @ 16:18:35
URL: http://jarventaus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0