Bildmappslycka och kortmakeri

Undanstuvad i en bildmapp som jag aldrig öppnar (den är full av tusen trädgårdsbilder) hittade jag en bimapp - Miriams grejer. Miriams grejer är en finfin mapp som jag har letat efter länge, fast jag hade glömt bort vad den hette och jag namnger aldrig foton så sökfunktionen gav aldrig så mycket.

I Miriams grejer finns blodtörsta pingviner och sånt, men det visar jag inte idag. Istället visar jag vad jag har gjort i kortväg. Det är kul att göra kort. När Henrietta fyllde år fick hon ett utprintat Star Wars kort som var lite personifierat. Filippa fick en färgglad gumma med lite rim inuti och jag ska hitta på någonting bra till tina som fyller 20 (och blir jättegammal) om fyra dagar.












































































Så brukar slutprodukten se ut när jag gör kort till folk. I köket är det fullt av pappersremsor, klippspill, spill, mer spill och limrester på bordet, golvet, stolarna och i soffan.

Jag kan inte centrera bilderna utan att centrera texten. Vad gör jag för fel?




Kommentarer
Postat av: amanda

Prova att markera bilden, trycka på centrerarknappen och sedan trycka på enter några gånger under bilden och därefter trycka på den "vanliga" knappen igen, så att texten kommer till höger, jag menar vänster. Om bilden då följer med så klickar du på den igen och centrerar den, och sedan klickar du ungefär på stället där du var och skrev när du tog tillbaka texten i vänsterläge. Då brukar markören hamna där den ska. Förstod du någonting? Hoppas det :)

kramkramkram!

2009-11-17 @ 19:21:33
URL: http://amunda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0