En litensneak peek på hur lite av mitt liv när jag blir stor ska va'


Jag vill inte vera knäpp nu, men när jag blir stor och om jag blir Ingvar-Kamprad-rik så ska jag (förutom att fixa boende, jobb och rehab till alla trasiga stackare som behöver det) ha världens bästa hobbyrum. Alla som har varit i vårt kontor (mattemupparnas våta dröm, också känt som 'rummet med ett stort hål i marken') vet ju hur det ser ut därinne. Ungefär så ska jag ha det, två våningar, ett snyggt tak med fönster och två utgångar, en som leder ut och en som leder in till huset. 

Istället för löjligt många tekniska prylar så ska jag ha papper, tyg, symaskin, radio, pennor, mejslar, linoleum, tryckapparatgrej, pennor, screenprint-saker, pennor, vask, pennor, färg och en enorm anslagstavla full av inspiration. Och en bokhylla full av how-to-böcker och konstböcker.  

Där skulle jag kunna låsa in mig (så att inte barn alt. 125 katter välter vassa saker/springer med saxar/ramlar ner på nedervåningen), men dörren som vette mot huset skulle ha ett omvänt utkikshål, så att de hade kunnat kika in i fiskögeperspektiv, för att se att allt var okej med mig (eftersom hobbyområdet innehöll alla mina materiella drömmar kan jag nog stanna där tills jag behöver kärlek/vatten/mat).  

Fast jag skulle kunna sätta en häftmasseklutt över utkikshålet. Ifall jag hade fått för mig att dansa näck eller någonting annat pinsamt. Så. Det är ungefär så långt jag har tänkt.





Kommentarer
Postat av: Rivka

Hej Miriam!



Du har rätt, ert kontor är verkligen alla muppars våta dröm, jag börjar nästan dregla bara av att tänka på det. :P



Nice blogg!

Kram Rebecka

2009-11-13 @ 00:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0