Flompdidomp


Krattat upp och dumpat resten av löven i komposten idag. vi har fem absurdt stora träd och en äppelträdshäck. Grannens bastanta ek lutar över oss. Det blir löv nog att bygga en massiv staty av, eller en egyptisk pyramid eller en igloo. Fixar jättemycket mat också, fisk och potatis och bröd. Har också färglagt fiskbilden, men det blev fruktansvärt fult, så nu försöker jag rädda den. När jag gick i nian så fick jag höra att "du lyckas alltid göra någonting för att få en snygg bild ful, men sen så lyckas du alltid rädda det också!" (vilket inte låter hur uppmuntrande som helst, men hon menade inte illa) så jag håller tummarna för att slutresultatet blir..acceptabelt.

Har fotat upp den här, som jag ritade för ett tag sen:

Flompdidomp, nu måste jag städa undan allt jag har stökat ner och lite till.



P.S

Världens bästa
Lyssnar sönder, och det är ändå bara en lite yytepyttebråkdel av all fin musik som finns i hela världen

D.S




Kommentarer
Postat av: Nathalie

Kvistpapper görs bland annat på kvistmassa som är det som blir över när man gör tidningspapper. Sen är det wellpappretur i det också om jag inte minns fel. Så det är liksom ett returpapper med väldigt fin struktur och en del färgskiftningar, och det finns bara (vad jag vet) som oblekt/ofärgat. Men jag gillart! Tack så hemskt mycket för de fina orden också, det värmer! Synd att det inte gick bar med vattenfärgen, man man måste våga exprimentera! Och jag är helt galet kär i bilden du tecknat här, underbar!

2009-11-20 @ 11:24:25
URL: http://ruejaas.blogg.se/
Postat av: Hilda

Det här gillar jag! Du borde färglägga den!

2009-11-26 @ 21:45:57
URL: http://hildasbilder

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0