Lite..blandat. Smycke + workinprogress + allmänt-skumt-som-jag-också-är

Idag har jag fotat ett armband jag har gjort och dragit upp kontrasterna löjligt mycket bara för att det ska se ite gladare ut. Om jag hade varit triljönär hade jag pysslat ihop smycken halva dagarna. Jag hade också tagit en kurs i silverlera och gjort smycken av det under den andra halvan av dagarna.



När jag inte pysslade så skulle jag rita. Rita mycket och ofta.  



Min bror flyttar in i en ny lägenhet i december. Jag längtar för att jag ska 1) våldgästa honom och 2) baka gott bröd till honom och 3) hjälpa honom få i ordning saker. Fast inte så mycket. Jag vill sy honom några kuddfodral och hinta om att oorganiserat stilrent med mycket färg är fint. Har handlat ett stort gäng ramar på Myrornas och loppisen på Bondegatan (för länge sen) och ska måla dem i knäppa färger och spika upp på väggen.

När jag blir stor och bor i ett eget hus så ska jag ha väggmålningar istället för tavlor tror jag. eller tavlor som är en del av en väggmålning. Om jag hamnar på ett ställe som Karros lägenhet där man inte får göra spikhål i väggen så ska jag skaffa stadiga metallstänger som jag sätter i varje hörn. Då kan jag fästa trådar tvärs över väggarna med hjälp av magneter och då är det ju bara att sätta fast bilder med hjälp av klädnypor. Tipptopp!***


OH! OHOHOH! SÅHÄR:



Tjolahiiiii, nu ska jag färglägga fiskbilden där uppe. Vattenfärg ska det bli, för det har jag inte försökt mig på sen bilden i högstadiet. (och en kort och misslyckad period på gymnasiet)




***Jag vet inte hur genomförbart det är, men jag tycker om att drömma.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åhtackåhtackåhtack! Jag blir så glad! Finaste fisk-bilden jag någonsin sett. Vattenfärgen kommer att gå super tror jag. Jag och vattenfärg är dock inte vänner!

2009-11-19 @ 12:49:03
URL: http://ruejaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0