Oerhört fantasifull rubrik (insert here)

Igår var jag med underbaraste Tina och Henrietta. Vi ska föda ett pepparkaksmonster på fredag. Igår gjorde vi bara grundjobbet.


Idag har jag hjälpt Gabbi med sin projektundersökning. Jag antecknade och drog räknestreck efter räknestreck, tills vi passerat drygt 90 personer*** som fått svara på huruvida de kände att fem färger (rött/blått/svart/gult/kräkgrönt) väckte olika känslor (ilska-kärlek/kallt-lugnt etc). Det var ganska intressant. I stora ytor bör folk undvika en viss sorts nyans av grön, ifall de inte vill att folk ska associera deras väggar med spya. Just so you know.

Vi prickade av en massa söta tanter, folk som inte hade tid, folk som trodde att vi var Greenpeacevärvare (vi hade till och med ett såndär skrivstöd, en sån som ser ut som en sjukhusjournal) och tog omvägar runt oss, minst en söt kille (för att inte glo fokuserade jag på tidigare nämnda skrivstöd) och trevliga herrar och lediga ungdomar.


Både jag och Gabbi tyckte att killen var sötsnyggnågotidenstilen. Attraktivitet är konstigt, för alla har en egen smak. Det är också världsbäst, för det betyder att ingen anses vara ful och att det borde finnas någon för alla. (..sen ska jag inte uttala mig om chanserna för två själsfränder att träffa varandra. Visst att världen är liten, men den är inte minimal.)

Slut.







***Nja, de passerade oss, snarare. Vi gick varv på varv i Gallerian.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0