Najs värre.

Oj, vad jag har hittat på de senaste tre dagarna!

Henrietta och jag tittade på cirkusdjur i tisdags! En åsna, två dvärghästar och några av de större versionerna! De var ypperligt söta (miniatyrerna, stora hästar skrämmer mig), nästan så att jag ville ta hem dem, eller, i annat fall, rymma med cirkusen bara för att få gosa med dem.
Åsnan var den första verkliga åsnan jag någonsin sett, mycket bättre än Shrek-donkey.

I onsdags träffade jag Tina, vi vandrade omkring på stan och var allmänt bra. Tina är fantastisk och plugagr ett ämne jag knappt skulle våga ta i med tång (dvs, sjukhusfysik), men hon har ingen teflonhjärna, utan en fungerande en. Som kan räkna!

Och idag, ljuvliga torsdag, så träffade jag Jenny! Jag var tvungen att göra en massa tråksaker, som att dammsuga, ställa in disken och äta lunch och så, men hon var så tålmodig så. Sen plockade hon en triljon plommon från vår trädgård (medan jag utförde ännu en makalös hushållssyssla: kratta upp alla ruttna frukter från marken och slänga i komposten) och så bakade vi (nu uppäten) plommonkaka och kokade sylt. Jösses, hejdundrande gott var det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0