Umeå #2

Igår var mamma, pappa och jag vid Myrornas i Umeå, och idag var det dags igen! Jag hade spanat in två bordslampor, som jag inte var säker på, men nu hade jag besätmt mig! Väl där insåg jag att jag aldrig skule kunna ta hem dem själv, så jag blev lite bitter.

Sen hittade jag andra fina saer istället, som ska göra rummet lite mer personligt, och då blwv jag glad igen.
Rummet ja. rmmet, rummet, rummet. Gabbi vill att jag dokumenterar och visar henne hur jag bor nu.
Öhm..Det är alldeles för dödligt flyttstökigt för att göra det just nu, men för att inte göra ala mina nyfikna kompisar besvikna kan ni ju få se hur min nyinköpta krukväxt bor:


I en vetemjölskruka inköpt på Myrorna! Wooh! Den har det väldigt party där inne, eller kommer ha, så fort jag har planterat den ordentligt..
Då Umeå inte har något IKEA som jag som nyinflyttad student kan älska har det vänsterprasslats friskt med Clas Ohlsson, Rusta, Myrorna och vad helst jag kan hitta här. Finfint, fastän jag i flera år hade varit förberred på att 90% av alla möbler vid första flytten skulle vara från IKEA. Bara awesome att det blir från lite varstans istället.:)

Åh..
och vad är det som skymtar bortom krukväxten?
Är det en gungstol? Är det det?

...

JAAAA, DET ÄR DET! BÄSTA SPONTANKÖPET PÅ MYRORNA NÅGONSIN!!!!

Kommentarer
Postat av: Olga

Jag älskar Göteborg, men just nu är jag grymt avis att du bor i Umeå. Jag vill också bo i Umeå! Skulle vara sååå mycket enklare att kuckelura då.

Eller ja, alltså inte med dig, trots att du säkert är jättefin. ;)

2010-08-28 @ 21:24:16
URL: http://squirreltail.blogspot.com/
Postat av: Anonym

bättre spontansköp än klänningen? :D

2010-08-29 @ 01:10:44
Postat av: kajsa

umeå umeå, så himla bra stad. jag gillar nog att det inte finns ikea där. nu bor jag ju inte där. eller ens i närheten. men eftersom min bror studerar där och jag hälsade på mycket förut så tänker jag i de banorna. liksom. med alla bra second hand så är det ju bara att köpa gammalt och rart istället för nytt och polerat!

2010-08-29 @ 14:13:07
URL: http://whatsupsthlm.se/aenigma
Postat av: Angeliqa

Åh vad härligt med en gungstol! Jag hoppas alltid att det skall finnas en gammal billig en när jag går på loppis men hittills har jag inte hittat någon.

2010-08-29 @ 14:29:34
URL: http://sopnedkast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0