DIY: mosaik


Julklapparna är redan utdelade, därför kan jag posta finfinfa saker som jag pysslade ihop till familjen! (Varför ge bort någonting som alla andra också kan ha hemma? Pysslade paket är 1000 gånger med awesome.) Först ut är ett knallikitschigt mosaikunderlägg som min äldsta bror fick. Mosaikram med fördjupning finns på Panduro, likaså de superglittriga mosaikplupparna.

Om man bara gör fyrkantiga mönster är mosaik hur enkelt som helst. Limma fast mosaikbitarna, låt torka i ett dygn, och foga (fogmassa finns också på Panduro, men min kommer från ett Lidlkit) mittemellan. Är man lite mer avancerad* så blir det knepigare, det har jag inte försökt än, men det kommer.**



Hursomhaver så är det sjukt coolt med mosaik, det blir döddsnyggt och möjligheterna är oändliga!***


* Typ Ernst Billgren:


Trofe



** Jag försökte. Jag sög.



*** ...om man är Ernst Billgren!


And landar på gädda av misstag

Eller så kan man ju bara öva, tills man uppnår skillsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0