och det går vidare


Idag har jag tittat på 72 bilder på konst, vilket inte är fy skam, Jag har lärt mig mycket, mycket och ännu mer.
När jag kom in i föreläsningssalen (i mina drömmar så kommer alla klassrum i hela världen vara byggda som hörsalar) så satte jag mig i mitten brevid en annan tjej. Hejhopp. Sen var det någon som kom in och satte sig några stolar bort från mig, och ingen fyllde på. Försökte slå undan alla inre tvivel om att jag kanske hade pesten.

Det blev lunch. Liten och ensam i ett hus fullt av tvåsamhet och gemenskap där hela världen utom jag verkade ha någon att äta med kändes världen hopplös.

Tills dagens eftermiddagsmirakel skedde och jag hittade en annan tjej att luncha med. Yaay!
Så allting var inte så hemskt, det mesta är bra. Det är kul med konst! och nu har jag fått två böcker jag behöver, så nu ska jag läsa ikapp läsanvisningar halva helgen, whoppdidoo!

Mellan körskola och riktig skola är det svårt att klämma in andra saker, därför har jag bara ritat fula snabba grejer, men sånt är också kul. Allt är roligare med en penna i handen.



Fast..det fattas ett ansikte. Men jag jobbar på det.

Nu ska jag sticka iväg till Jenny. På tåget ska jag läsa om lättfotade grekiska gudar och gudinnor som verkar avla barn och straffa dödliga lite hur de vill från och till. Grekerna behövde ingen TV. Deras Desperate Housewives fanns redan i myterna.

Hoppdidopp, kul liv. :D







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0