Rödbetsrosa indian p:




Lilla fröken droppade av en kommentar om att när hon gick på dagis fick de göra handindianer.
Jag ville också!

Lilla Fröken om akvarellförsök #1 och den mystiska färgen indigo:

Det där med att göra handbilder minns jag att alla tyckte var så roligt när man var barn. Vi gjorde indianer av handbilderna - målade vart finger på pappret i olika färger men lämnade tummen som fick vara näsan, ett öga ovanför tummen och en mun nedanför.



Det är fånigt..härligt fånigt.:D
Pappret är förresten rödbetsrosa. Bokstavligen rödbetsrosa, för det är den färgen papperet när man doppar det i samma vatten som man kokat rödbetor i. Det är också ett sätt att ha kul på.


Idag har jag kört omkring och lärt mig att byta fil på ett säkert sätt (så säkert som möjligt) och imorgon ska jag göra ungefär likadant, så alla ni som bor i Täbytrakten och ogillar seriekrockar bör ta tåget imorgon. Har också träffat Tina som visade mig runt på SU, den söta lilla figuren. Nu hittar jag till salen som jag ska vara i imorgon (yay) och så hittar jag till biblioteket, som är en fantastiskt stor och tyst lokal fullproppad med böcker/tidsskrifter. (kort sagt, någinstans där jag alltid vill vara)


Nu ska jag göra andra duktiga saker, tjohi tjoho.


Kommentarer
Postat av: Mattias

hallå hur är läget? fin blogg! :D kommentera gärna mitt nya blogg inlägg :D

2010-01-18 @ 19:29:48
URL: http://mattiasdeluxi.blogg.se/
Postat av: Lilla Fröken

Men vilka fina handindianer! Precis så där som jag menade - men ännu snyggare! Jag kan lova dig att de blev mycket snyggare än våra dagisteckningar! Hehe



Vad bra att även du hänger ut talgbollar. Det gör mig glad att höra. :)



2010-01-18 @ 22:05:43
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0