---


Jag har en skärmdump från Wikipedia som jag tog för väldans länge sen. Där står det att "om man råkar yttra någgra ord på svenska någonstans i Franska skolans lokaler, så blir man korsfäst."

Vet att det är en stackars elev som fått en utskällning, men tänk om det är något liknande i Umeå? Tänk om det finns några sociala koder som jag totalt failar på? Tänk om allihopa kommer med facklor och högafflar och jagar mig som skrämt ett skrämt cirkusfreak? Jag har inte kunnat sova på två dar för den tanken, för varje gång jag tänker på skolan så går mitt hjärta dudunkdunkdunkdududunkdunk i hela kroppen, och det är väldigt svårt att somna när pulsen går i 120 och känns i hela kroppen. o_O

Måste skaffa mig ett batmanbälte som innehåller anti-pöbel-spray innan jag åker upp.
(Eller bara lära mig att bete mig bland folk. Som folk.)

Kommentarer
Postat av: Lisa

sv: jo ångest ploppar ju upp hela tiden. men jag har gjort ingenting alldeles för länge så jag är bara rastlös, nu vill jag ha jobb eller börja plugga, men det ska jag snart också hoppas jag!!



ja,böcker är ju alltid bra eller brevskrivning :).

2010-07-19 @ 22:36:05
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: jag tog studenten förra året, är 90a, sommarjobbade då, men i ett år har jag bara drivit runt och gjort fina saker, men det tjänar man ju inte så mycket pengar på. har sålt saker på tradera då och då. nu klättrar jag på väggarna av rastlöshet och allt suger litegrann. jag måste ta mig i kragen och göra ett bra cv och söka en massa jobb, men du vet man skjuter ju upp allt hela tiden. till höst ska jag i alla fall plugga upp mina betyg. man blir ju rätt rastlös av att inte göra någonting vettigt på dagarna. tur att det alltid finns saker att göra i alla fall. men ibland så hoppar man på väggarna eller ja, klättrar på väggarna och fattig blir man.



vad gjorde du sen efter du hade tagit studenten eller ja gjort ingenting ett tag?



men det positiva med min lilla paus är att jag mår mycket bättre inombords nu. dessutom får man ju ta en paus efter man gått i skolan hela livet och jag bara pladdrar på nu känner jag. men nackdelen är ju att man tjänar ju inga pengar på att göra ingenting liksom och blir väldigt fattig. tur det finns tradera och andra tillgångar ibland hehe. men när jag ska plugga så kommer jag ju få lite pengar i alla fall och när jag får något jobb. ursäkta för mitt långa pladder.



hoppas du har det jättebra och man får vara kreativ och hitta på saker, jag gör ju oftast saker, men ibland blir man bara förslappad och trött liksom av att göra ingenting hehe. puss!

2010-07-20 @ 19:21:49
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0