Fredag

Idag har jag legat och kört hela dagen. Hela. i Stockholmstrafik, så jag känner mig kungligt duktig och nu förtjänt av att slappa, pysselknåpa och vifta på tårna. Njuta av fredagskvällen, kort och gott!

I magen finns en tyngd märkt 'Umeå', men det jag har en ballong i huvudet märkt med samma sak, de tär lite motstridigt det där. Jag har ju aldrig gjort någonting så stort som att flytta hemifrån förut. Nu klurar jag på vad som ska följa med till korridorsrummet och vad som ska stanna hemma. När jag träffade Jenny och Karro senast (Jenny ska förövrigt mysa i de värmländska skogarna till hösten, på en folkhögskola som inte är ett gammalt mentalsjukhus. Det hade ju varit världens bästa skräckfilmsupplägg dock.) så berättade de för mig att Umeå också har affärer. Men jag är inte säker på det. Eftersom jag aldrig har varit där så skulle Umeå till och med vara Sveriges - ja kanske världens - största aprilskämt. Alla universitetsantagna åker dit upp, och när man väl är framme så är det träskmark och folk som pekar och skattar och kör "april, april" (och då har de lurat mig dit de vill, åt skogen) och så kanske han från postkodsmiljonären är där också. You never know.
Det är klart, då ger jag ju dem onda blicken:



I och för sig så har jag fått min allra första hyresräkning. Den känns verklig.

Övriga fredagstankar: moränor är hur fräna som helst, och pirajor ser rätt..dumma ut. Sådär som jag gör när jag ska försöka mig på logaritmer. Men de har vassare tänder än vad jag har! (fast det kompenserar jag ju lätt, tummar for the win!)


Kommentarer
Postat av: Olga

Har du inte sett filmen Jägarna? Det är så det funkar uppe i Umeå ;) he he

2010-07-23 @ 20:33:44
URL: http://squirreltail.blogspot.com/
Postat av: Fröken Felicia

haha, skönaste bilden x)!



sv: jag tycker det är lite coolt med de grekiska också, fast kinesiska finns det ju lite fler och välja bland om man säger så :P

åh, jag älskar göteborg, så himlans mysigt! var där och gjorde arkitektprovet i juni faktiskt, åkte spårvagn till chalmers och kände mig allmänt frän och häftig haha. (sen gjorde jag ett tråkigt/dåligt prov och blev inte rangordnad, men men!) men det ska jag absolut försöka igen, och så hp också! någongång ska jag komma in!!

precis, det är lite så jag känner, ta en liten pluggpaus liksom! (: och ja, det finns så himla mycket kreativt folk, ska bli så roligt och ha bara en massa såna runt omkring sig! när tog du studenten då?

åhå, de där ögonen såg jag inte, vi hade varit förutseende nog att köpa biljetter på internet hemma och skrivit ut och tagit med och kunde gå in mkt snabbare genom en annan kassa! :)

2010-07-23 @ 21:39:21
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: lisa

sv: ja, det är klart. allt löser sig till slut när man väl tagit tag i det och kommit på vad man vill bli, men man kan ju pröva på en massa saker och sådant först :).



ah, okej låter roligt! när jag har pluggat upp mina betyg ska jag nog plugga på något universitet eller så också eller utbilda mig till något. vad ska du hitta på nu då?



men man kan ju alltid extrajobba eller så, om man hittar någonstans att extrajobba på först alltså hehe. tur det finns tradera i alla fall att sälja massa saker på och pyssla är nog det finaste som finns! var dock ett tagsedan jag pysslade nu. lycka till med att göra omtenta!



ja, man måste ta tag i sig själv bara och det är väl det svåraste. att ta tag i allt. det blir ju att man går och gör ingenting åt det och skjuter upp det hela tiden. men snart ska jag ta tag i allting!



ha det fint du! kram

2010-07-25 @ 15:43:42
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0