Högt upp.

för ett år sen vann jag ett box experience presentkort. Jag gav bort halva, och använde nästan hela andra halvan igår. jag och brorsan gick nämligen pååååååå...
TAKVANDRING!


(source)

Det här är inte min bild, för jag glömde min kamera. Det hade nog inte spelat någon roll, för 43 meter uppe på ett tak, kom jag på att 43 meter är väldigt högt upp. Väldigt. Det gick bra, det var intressant stockholmshistoria, och jag var väldigt glad när det var över. Fast bättre utsikt kan man knappast få.

(jag menar, man hade ju säkerhetsselar och allt, och 'gångbroar', så jag tänkte ju att 'så länge jag inte vinglar så är det ju bra' men jag VINGLAR JU! Och drar åt ett håll! Hela tiden! Jag kan ju inte gå rakt för fem öre! Så, öh, ja..kul att tappa balansen och dingla där liksom.)

För alla som inte är räddharar kan jag rekommendera det i alla fall! Till exempel får man lära sig att förr i tiden, innan Tre Kronor brann ner så hade vi drygt 16 000 böcker i Kungliga biblioteket. Sen kom branden, men man lyckades rädda drygt 6000. Boknörden i mig blir alldeles varm. :)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Haha, coolt! Vilket upplevelse :D det är sjukt roligt och gå på tak, av någon anledning x) 43 meter är dock vääldigt högt upp, häftigt :D (jag har bara vinglat på fjärde våningen av vår skolbyggnad men det var häftigt det med! iof är huset från sekelskiftet så det är högt i tak, så det kanske är som ett 5-6-våningshus idag)



Sv: Ja, det kändes ju jätteroligt och ha gått vidare! så hoppas jag klarar av det nästa år också hehe.

Haha, coolt! åh, konstvetenskap låter spännande ju! jag läste arkitekturkurs på gymnasiet och vi läste lite arkitekturhistoria, det var jättekul ju :D fast vi läste bara från 1880 och framåt, men ändå. kul!

2010-07-29 @ 13:10:35
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0