1 foto/timme (äh, nästan)

Jag är tillbaka på blogg.se, (...så alla som älskar mig kan ju byta favoritadress. Hohum.) och jag tyckte att jag kunde försöka mig på ett sånt där tjusigt 1 foto per timme inlägg, för jag älskar att läsa dem själv.

Jag vaknade klockan fem imorse och kunde inte somna om, så jag gick upp vid 06. Världen belönade mig med en klarblå himmel och en måne som fortfarande syntes:


Vid 07 hade jag ätit frukost, och satte min allra första surdeg någonsin:

Vid 08 duschade jag, klädde på mig och pillade med blogg.se för att få till samma fina header som på förra bloggen. Den är awesome, jag kommer aldrig släppa taget om den. Jag funderade också på om jag skulle råka förstöra någonting på Moderna. Jag skulle bli skuldsatt för livet, men jag menar...om det redan har hänt, så behöver jag ju inte oroa mig för att hamna i värre situationer? Beslöt mig för att det var dumt ändå.

Vid 09 gick jag hemifrån, skulle möta Eleonora vid T-centralen. Det närmsta jag någonsin kommit fysiskt självskadebeteende är att släpa runt på hardcover böcker. firade avsaknaden av salstenta med att välja ut den tjockaste skönlitterära ur hyllan. Raringen, på sex sidor dog en hel bunt människor och en massa olycksbådande saker hände, spännande värre.



Vid 10 var jag försenad (jag hade haft fyra timamr på mig..hur..HUR?), men det var Eleonora också, så det var ju perfekt. Vi tog en promenad till Moderna för att se på en utställning som vi måste hemtenta om. Det fick bli världens turistfoto på vägen, allt var så fint. Solen sken, vattnet kluckade, tuisterna vimlade och en massa kostymnissar åt glass:
 
Vid 11 var vi inuti Moderna och där fick man inte fotografera. Men vi traskade runt och tittade omkring på väldigt mycket väldigt fin (och konstig. Hah.) konst. Vi blev lite besvikna över att utställningen vi skulle gå på var så liten, men den var bra på så sätt att vi kunde reflektera över den. Dock måste hemtentan vara objektiv.
Vid tolv var vi fortfarande vid Moderna, men vid 13 så var det lunchdags. Vi skippade alla uppsmällda mattält i kungsan och satsade på en Max hamburgare istället. Min allra första Maxburgare. Föredrog donken, men nu vet jag.
 
Vid 14 var vi konstvetenskapsskadade och promenerade omkring på Östermalm och tittade på husfasader. Eleonore tycker för övrigt att jag är för försiktig för att vara stockholmare, men jag bor ju en kvart från stan, så det måste ha varit den avgörande kvarten. Vi diggade det här huset vid Narvavägen stenhårt:

Vid 15 hade jag precis kommit hem. Efter en heldag med kamera hade jag upptäckt att den hade självutlösarfunktion! Whoo!


Sedan dess har jag gjort någonting så oglamoröst som att föra krig mot all skit hemma, beväpnat med diskmedel och gula handskar har jag bekämpat fläckar som verkar växa som ogräs. Tyckte inte att det var värt att fota, och så blev jag trött på det också. Hmm.

Summan av kardemumman är att den här dagen har varit både effektiv och världsbäst, och inte är den slut heller! Yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0