Lördag

Igår såg jag den kungliga kortegen med mina brorsor!
Vi kilade in på min ena brorsas jobb för att slippa trängas. (Vi var inte de enda med den idén, det har aldrig varit så mycket folk där på en lördagseftermiddag.) Mest imponerande var hela pådraget: poliser och militärer varje meter och ett par stackars säpogubbar som fick jogga längst med hela kortegevägen, medan själva vagnen var lite av en besvikelse. jag hade väntat mig en hel parad eller något liknande, men det var bara två människor i en vinkade, körde förbi och så var det över. Men de såg väldans glada ut, och då är väl jag också nöjd.:)


Eh ja, affischen såg också glad ut! Mitt kort på själva vagnen med brudparet i blev ett stort suddigt blurr.

Innan dess träffade jag Tobias (Mr Pianoman/skills) och han var ju inte så farlig (dvs, varken pyroman eller skummis eller rånmördare). Vi gick omkring i Gamla stan och för första gången på åratal var vi inne på SF-bokhandeln. Graah, jag förstår inte varför jag slutade gå dit, de har ju så underbara saker! jag menar, varför spela vanligt monopol, när man kan spela zombiespel?
Zoombieees, wheee!

Åh, och helt orelaterat till zombies, pianomän och prinsessor så bakade jag den här fabulöst goda tårtan:

Den är baserad på en ljuvlig kombination av fett och socker (nougat + choklad + mandelmassa + sylt) och kommer från ICAs buffétidning. Det är riktigt knepigt att få tårtan så fin som de har lyckats få den, (jag tror en mindre form skulle hjälpa något) men god var den. Värsta kaffebiten. Om man nu dricker kaffe. Värsta tebiten för mig.

Kommentarer
Postat av: Victoria

sv: ja de måste ha tränat länge. Såg kortege-vägen på tv och det måste ha varit jobbigt att springa bredvid när det blev trångt så jag hoppas att de inte var rädda för hästar!

2010-06-20 @ 13:08:10
URL: http://victoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0