Dags att sticka (/mot sängen)

Jag har nästan precis kommit hem från en syjunta, där jag har lärt mig att sticka räta maskor! Det var mycket mysigt, min inre tant purrade av välbehag medan fingrarna jobbade på och öronen lyssnade till vad alla sa.

Det gick kanske inte helt jättebra att sticka, men snart så..vänta bara:

(weheartit)


(source) (hur cool som helst!)



(source)

Den sista bilden är ett välgörenhetsprojekt, ett stickat pepparkakshus. Fantasiskt kreativt, knasigt, själsligt gott och underbart på en och samma gång. Interiören är också stivkad, allt är stickat, handstickat till och med! Läs mer om det här, där det också finns fler bilder inuti huset.


I övrigt har jag i veckan secondhandrundat, varit på Halloweenfest, sett tre filmer på en dag (<-- ganska awesome läxa till skolan) , midsommarfirat med sill och potäter, bakat bullar med en korridorare, städat rummet och börjat med en ny skoluppgift. Wohaa, det är intensivt med roligt.

Kommentarer
Postat av: kajsa

"min inre tant purrade av välbehag medan fingrarna jobbade på" haha, dör! <3

2010-11-03 @ 15:15:25
URL: http://whatsupsthlm.se/aenigma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0