Kick Ass kicks ass

Om jag hade öppnat en lyckokaka i fredags så hade det kanske stått "awesome kompis kommer på besök", Jag åt ingen lyckokaka, men meddelandet kom ändå fram via SMS, och lycklig vart jag ju. Igår kom nämligen Amanda hit!

Amanda är sådär hurtig och glad och snäll som man ska va'. Hon pluggar i Uppsala men var i krokarna för kalas. Lördagen började i och för sig inte med Amanda, utan med jättemycket tvätt halvåtta på morgonen (jag ska aldrig boka en tvättid så tidigt igen), men halvett var jag klar, och då var Amanda redan framme, så jag mötte upp henne.

Hungriga som vargar tillagade vi soppa, och jag hade bakat bröd sådär på morgonkvisten. Min kamera var alldeles bortglömd, men jag har alla bilder i huvudet. De är fina!:)

Sen tog vi en promenix, och Amanda fick se skolan, och så fikade vi på café Göteborg. Först blev jag chockskadad när jag betalade i kassan, men priset inkluderade glad-överraskningsglass, trevlig stämning och en dödligt god kaka. Sen blev det en promenix tillbaka och så var Amanda tvungen att fara iväg.
Det var dagens första trevliga sällskap.

Någon timme efteråt krashade jag nämligen hemma hos Annika för filmkväll! Uppsluppningen var något mindre än vad jag hade förväntat mig, men det är bara mycket mysigare så! Svull och två sjukt bra filmer:

Amelie från Monmartre:




och Kick ass:







Jag har legat och tänkt på dem hela söndagen. Vred och vände mig i sängen tills jag slutligen somnade vid fyra. Färgerna, komedin, dramat, storyn, det vansinniga, det absurda, det sjukt bra soundtracket..åååh, de var så himla bra! Det finns så sjukt mycket bra film därute, jag önskar jag kunde se allt! Favoriten var nog Kick ass, men Amelie får starka pluspoäng för karaktärer och den höga mysnivån.

Kommentarer
Postat av: Felicia

åh, jag älskar amelie!!! världens vackraste!



sv; haha! jaa, har också läst den om skolmassakern, sjukt bra! hej nostradamus! tror jag den hette :p ska kolla närmare på tipsen du gav mig också :D

2010-11-07 @ 22:07:56
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: Anonym

Håller med kick ASS är verkligen kiss ass! ^^ jag vill också komma upp, säg en helg som passar!!!!!! Har så sjukt mkt Miriam abstinens.... Miiiiiiriiiiammmmm!!! XD / gabbi

2010-11-07 @ 22:49:13
Postat av: Nathalie

Kick ass kickar verkligen ass! Och vad himla husligt av dig att både tvätta o baka på morgonen. Finns inget bättre än nybakt bröd och soppa!

2010-11-08 @ 18:16:26
URL: http://ruejas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0