finfint

Umeå är hyffsat platt, utom en enda backe. Svingen. Jag susar nerför den på morgonen, men varje kväll vid fem-sextiden (eller senare) är det himla drygt att trampa upp. I verkligheten är Svingen inte så brant, men den är lång, och för någon som, inte har tränat på någon månad så känns den näst intill lodrät.



Däremot blir man sjujäkla fint belönad med utsikt, om man är där i rätt tid.
VÄRT! (det uppväger till och med det faktum att det var is - IS!! - i alla skuggpartier i morse)

Nu är det ett nytt projekt på G, som vi håller på med i två-tre veckor. Det har gått från att kännas ypperligt hopplöst till att vara kalas, och allt känns bra. Inte ens korridoren är läskig längre. Jag ska slappna av med ansiktmask, skolbok och mykofta och gungstol och möjligtvis pannkakor ikväll. Har redan tjuvstartat med lite godis, humdidum.. Avslapping är som balsam för själen, och bättre blir det: en timmes sovmorgon imorgon! wooh! Nu ska jag gå och bli tjock och lycklig och bildad. So long!

Kommentarer
Postat av: Felicia

wow, vilken vacker himmel! :d gött hurru, avslappning är minst sagt som balsam för själen! hur ska man annars orka? :D



sv: oooh, låter spännande!!! åh, gissa om jag är sugen på att pyssla med era projekt också?! hoppas att jag får göra det en vacker dag! :)

2010-10-12 @ 20:06:00
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: Lilla Fröken

Svingen är som du skriver härlig att susa nerför. Men att cykla uppför där - hello benmuskler! ;)

2010-10-13 @ 16:59:48
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: kajsa

Min bror bor i Umeå. Uppe vid sjukhuset ungefär. Eller. inte vid sjukhuset men liksom på samma höjdnivå. Så det är alltid att gå uppför långa backen för att komma dit.

2010-10-13 @ 20:33:42
URL: http://www.aenigma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0