Stockholm #2

Yo peeps! (<--- inte en så typisk Miriamhälsning.)
Min tid i Stockholm börjar rinna ut - jag vänder tillbaka till Umeå imorgon - och allt jag kan säga är "ohshiiiiiiiiiiiiit!!!" för jag har haft sjukt kul, men är en gnutta stressad. Skolarbete säger jag bara, hujedamig. Eller, att skissa är inga problem, att vara skalenlig däremot..ptjaaa.


Jag tror att jag lär mig saker i alla fall, och jag ser Stockholm med nya ögon. Både rent arkitektonisk, men också på andra sätt. det som slår mig mest är att Stockholm är väldigt..tätt. På en umebo går det tio Stockholmare,o ch man vet inte var de tar vägen, hur de ska gå, varför de är på samma ställe som en själv samtidigt som en själv, varför de är så många, och varför de alltid går i klunga och varför de alltid jäktar. Det är ett mysterium.
Ett mysterium jag ska spåna på när jag är tillbaka i mitt korridorsrum och ugglar, samtidigt som jag skriver om alla Stockholmsäventyren och fina dagar jag varit med om.


Kommentarer
Postat av: Felicia

åh, så fint!

2010-10-19 @ 15:56:03
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0