Vegetariska världsdagen

Idag är det världsdagen för vegetarianism!
Jag vet inte hur den kom till, men jag vet att veggomat is the shit! (fastän bacon är frestelse på hög nivå, och min inre Gollum skriker "FISK!!" varje gång jag går förbi frysdisken..). Jag hade ingen aning om veggodagen när jag började laga middag, men det var inte så svårt att efterleva den vegetariska dagens önskan - det blir ju vegetariskt i 99 fall av 100 ändå.

Idag blev deeeet:
*trumvirvel*

Underbara Claras kikärtsgryta!

Den är god. Min blev dock inte lika fin (/ser inte särksilt aptitlig ut) - eller "lika fin", det är ett understatement, min gryta såg ut som ett matmiffo, en matvärldens Quasimodo med curry. Dock segrade den inre skönheten ännu en gång, det blev otroligt god, och det blev tre lunchlådor över.

Min korridor är imponerad över hur mycket jag bakar och att jag alltid gör lunchlådor.
Jag är snarare imponerad av den sjuka takten i vilken all min mat går åt. Jag borde göra en matbudget, men efterom jag fortfarande håller på att bygga ett basförråd så blir det hyffsat dyrt varje gång jag går till mataffären..

Hursomhelst så ska jag iväg och städa nu, allt är jättestökigt, och väldigt dammigt. En kompis kommer hit för lite kakbak imorgon, och därför är det bäst att jag förösker fixa till ett visst minimimått av ordning. Jag vill helst inte skrämma bort henne.

Trevlig fredag
och hipp hurra för grönsaker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0