Kom så struntar vi i kylan och trotsar tyngdlagen tillsammans (måste bara lära mig dansa först)

Jag har inte frusit ihjäl! (vilket i det här klimatet är en bedrift, men hemligheten hette: nya skor och lager på lager) Vad som hjälpte lite (förutom en herrans massa kläder och svordomar) var att vår skoluppgift numera handlar om dans. Jag har tinat upp själen med att titta på människor som skuttar runt graciöst, människor som beatar, människor som voltar och oj vad fötterna har rört sig.


(source)


(source)


(weheartit)

Det är fantastiskt vad den mänskiga kroppen är flexibel, vad den kan tränas upp, vad som är fysiskt möjligt. Hastigheten och smidigheten vi kan röra oss i. Jag har youtubat dans och dans och mer dans (mmm, male pole dancing med) och jag är sjukt fascinerad. Pepp pepp, jag vill också kunna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0