Päron

Jag förstår inte hur föräldrar fixar det. Idag har jag varit i skolan från 9-16.30 (jag smet lite tidigare), tvättat och bakat en armé av bröd. Dessutom har jag ätit nyttigt (minus de hundra kilona naturgodis) och snart är det ju dags att sova. Jag menar..VAD I HELA FRIDEN? VART TOG TIDEN VÄGEN?


Ah nom nom nom på hög nivå.

Päron måste göra allt sånt, men tvätta för minst en person till (och att tvätta tre maskiner, ta ut dem och hänga upp dem är ett helt kapitel av tristess), laga mer mat, handla mer mat, jobba, faktiskt vara effektiva på jobbet, underhålla ungen, hinna med att få undan så mycket saker att det i alla fall är drägligt städat och allt det gör de varje frikkin dag. Utom möjligtvis tvätten.

Sheeesus. På lördag kommer mamma och pappa upp. De ska skämma bort mig lite, men jag ska passa på att skämma bort dem också. Känns hyffsat rättvist, nu när man fått perspektiv på ensamboendet och tidsbristen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0