"Det har varit en jobbig vecka. Jag kan ta en stark."



Jag har haft en fullspäckad kalasvecka! I skolan byggde vi stora modeller denna vecka, fast inte 1:1 som jag trodde först, utan 1:20, men de blev väldigt stora ändå. Den lite mittemellanstora här nedaför pallade 100 kg innan den kollapsade! Den ovanför pallade typ 90, jag var med och byggde den. Dock behövdes konstruktionen förankras i marken, men killarna i gruppen fick ställa sig på den. och hållas fast av typ fyra andra personer. Hehe..



Papperskonstruktionerna var mycket imponerande, men inte fullt lika hållbra. I proportion till sin egen vikt tog de ändå en del!



och sen när skolveckan äntligen tog slut igår, så var jag på en fantastisk filmkväll hos en tjej i klassen. Jag hade inte umgåtts mycket med henne förut, och blev överentusiastisk när hon hade talanger såsom mangatecknande,  pärlande och drinkblandande.

Jag vet att det ite är en typisk miriamaktivitet, men jag skulle nog vila lära mig att blanda drinkar. Och sen färgmatcha dem med andra grejer, typ porslinet eller tapeterna eller klänningen (ah, där kom min inre hippie ut) och hitta på konstiga namn åt dem.


Tyvärr bodde den fantastiska damen vi var hos ganska långt ut, och vi fick ta näst sista bussen hem vid elva för att inte komma hem halvtre. Jag var pepp på sömn, eftersom jag hade varit i skolan fram till halvett på natten en dag, och tio en annan. Korridoren tyckte annorunda. De hade partajat och var på väg mot utgång.
Eftersom jag lever efter filosofin att allting bör testas en gång (ni vet, inom vissa gränser) tyckte jag att det var väl ett tillfälle lika bra som ett annat att kalasa med mina grannar!

Vi hamnade i en av fysikgränds källarlokaler (lustigt nog i samma hus där en av mina kompisar bor) och jag blev bjuden på drinkar. Och oj, det är farligt för en lättviktare, särskilt när drinkar smakar läsk. Min ena granne (han var i och för sig också ivrigast at skåla med mig) var till och med min wingman (vilket här får illustreras med Barney Stinson, och hans hot vs. crazygraf):



"Miriam! Långa eller korta killar?"
"Öhhm..långa! Fast inte breda, då skräms de..eller kanske korta, för jag vill ju anpassa mitt kök efter 1,60 när jag blir stor."
"Men du ser han där? Om du ser någon du gillar, då gör du bara lite såhär *putta in mig i killen bredvid*"
"whoaaa!"
"Sånt här ska man alltid jobba i par med!:D"



och sen efter en totalt awesome kväll och natt kom jag hem och sov och sov inte och sov och sov inte. Men jag trivs verkligen där jag bor nu, fastän jag hade mina tvivel i början. Det är kalas!

Kommentarer
Postat av: Felicia

ÅÅÅÅHÅHÅHÅHÅHÅ! alltså, nummero uno: gud va häftigt med sådär galet stora modeller!!! hur maffiga som helst :D och den i papper är ju kalasfin, ah, jag är en sån sucker för geometri, speciellt trianglar!

och nummero dos: mäkta grym kväll du verkar ha haft! låter hur kul som helst :D och va skönt att du trivs, det är ju viktigt (: ;D

2011-02-05 @ 21:48:27
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: Art by EmelieJuliaKristallkula

Tycker om din blogg så himlarns mycket! Tänkte bara att du skulle veta det:)

2011-02-08 @ 23:28:53
URL: http://emim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0