Landmärke made of awesome

Jag läser Stephen Kings Duma Key just nu. Det handlar om en..en..den är svårbeskriven, men den har inte gjort mig besviken. En man vid namn Edgar, runt..40-50 år hamnar i en olycka, skiljer sig från frugan och flyttar ut till en isolerad ö vid Florida. väl där så börjar han måla motiv av vad som händer/har hänt/kommer att hända. Och så träffar han Wireman (som är en mycket spännande person i boken, där jag är just nu).  Håhå, jaja.

Hur som helst. Edgar flyttar till Florida från Minnesota. Jag googlar Minnesota. (Google Earth är min kompis!)
Om man får tro Wiki, så har drygt 10% av Minnesotas befolkning svenska ättlingar... Vilket kan förklara att det finns en stad i delstaten som heter Lindstrom, och har en enorm svensk kaffekanna med allmogemönster högt uppe i skyn.



Ett charmigare vattentorn får man leta efter!

Förutom att ha suttit försjunken i en bok idag, så har jag förvirrat en turist ("Öh. It's called Konsääärhuset"), lyssnat på lite oljefatsmusik vid Hötorget och ätit en massa smågodis. Åh, och vinkat till min förra mattelärare från bussfönstret. (Och irriterat mig på alla gymnasister som kliver på! När man själv var en så var man immun, men nu är de för skräniga, för stökiga och tar för mycket plats.)

nu sitter jag här och väntar på att bli en tant. Det känns som om jag är på god väg redan.


Kommentarer
Postat av: Tellus

Minst sagt charmigt! Helt bedårande!

2009-08-31 @ 23:17:36
URL: http://jarventaus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0