Onsdag

När jag var på riskutbildningen i måndags så nämnde lärarinnan/informatören(kurledaren (vad heter det egentligen?) Lagen Om Alltings Jävlighet . LOAJ förekommer också under namnet Murphys Lag, och går ungefär ut på att 'det som kan gå fel, kommer att gå fel'.

Några exempel ur min dag är:

1) Tappat mackan med smöret nedåt.

2) Vaknat kvart i sju för att lämna in CV:s på stan. när jag tagit mig till T-Centralen, och inte ens hunnit in i den första affären för dagen så mår jag urkasst och får vända hem igen.

3) Magonten går över. Åker till Gabbi, men misstar 601:an för att vara 29:an, kutar till stationen och - här kommer den bästa delen - missar fel buss, som jag trodde var rätt, vänder hemåt, och när jag är utom räckhåll för stationen, ser den förbenade rätta bussen åka förbi.

Men det var kul hos Gabbi. Riktigt kul. Vi tittade på She's the man, pausade på ställen som fick hududrollstjejen att se otroligt fånig ut, och bakade äcklig paj. Good times.:)


Kommentarer
Postat av: Tellus

Fast! Det går att bevisa att Murphys lag inte gäller, eftersom det går att bevisa att den gäller. Och när man bevisar att den gäller, så besvisar man samtidigt att den inte gäller.

2009-08-16 @ 18:16:32
URL: http://jarventaus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0