kris-pris-flis-denise. <--- titta, det rimmar!

Okej, jag gnäller ju mest på bloggen - och det är något jag gör när jag skriver dagbok också, fast på dagboken är jag mer av en periodare, det kan gå månader innan jag skriver i den igen  - så här kommer ett inlägg om en glad norrlänning som jag faktiskt aldrig har pratat med.

Däremot har jag sett henne iklädd en orange hatt springa omkring och ha trollkarldueller med andra charmerande nördar i Gamla Stan, och så har jag fått fina SMS och ett brev eller två. Denise (a.k.a Orangehatten eller rätt och slätt Dempan) är en liten åsiktsmaskin från Klöverträsk som tycker om tyska (hm, nu när jag tänker på det så är hon faktiskt lika tyskt entusiastisk som Karro!) och ogillar orättvisor och andra dåliga saker.

Jag tror hon gillar mig med, därför känner jag mig lite lyckligt lottad, och i år skriver vi NaNoWriMo bägge två. Nanowrimo går ut på att man på en månad ska skriva en novell på 50 000 ord. Reglerna säger bara att det behöver vara 50 000 ord, däremot har de inga krav på varesig innehåll eller substans. Jag har försökt mig på detta fria kravlösa skrivande två tidigare år och misslyckats fatalt, men i år smäller det tror jag. Nu har jag inga skrupler, så om nöden kräver det så kör jag en Douglas Coupland och fyller femtio sidor med sifferkombinationer (alternativt skriver 'potatis' mellan vartannat ord). Dessutom är det första året jag är helt ledig under tiden, så orbajs away I say!



Titta vad fint Orangehatten har gjort det! Och det är en ordlek också, så det gör mig extra glad. Om någon skulle få för sig att lägga till mig som skrivarkompis så heter jag nämligen Katastrofal.

Imorgon ska jag tvätta och stryka ofantliga mängder tyg som har skeppats hit av Gabbi. Det ska bli mängder av jättecoola tygpåsar, kanske försöker mig på någonting mer avancerat också. Ska läsa lite, städa undan de fantastiska kvantiteter tyg jag redan nämnt, eftersom mamma kommer hem från Israel. Handla vantar eftersom min ena fina ligger någonstans mellan Vallentuna och Mörby (stort, omöjligt avstånd). 

Jajösses. Busy bee säger jag bara.
Hejsvejs.


Kommentarer
Postat av: Denise

Aw. :D

I år kommer du klara det! Det ska jag se till! Vi får se till att klara det båda två, woho! :D Sen kan vi ha success-party. :)

2009-11-02 @ 20:52:06
URL: http://coloursoftheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0