Styvmorsviolen


Jag gnällde hos Amanda att jag hade tråkigt, så hon kom med ett par fina produktiva förslag på vad jag kunde göra. Jag fastnade för "Gör en meningslös ilsta" (i stil med sms-listorna folk har på bilddagokben) och jag påbörjade en, innan jag insåg att jag inte skulle orka fullfölja hela. Istället stajlar jag med en skrapkartong jag gjorde för ett tag sen:

Det ska vara en styvmorsviol, ni vet en sån där lila blomma med ilte vitt och gult i mitten?
Det finns en saga om styvmorsviolen, vrför den har sina färger. Kommer inte ihåg riktigt, men det stora bladet är Styvmamman, bladen till höger och vänster om henne är Döttrarna, och de tunna längst ner är Styvdöttrarna. (Jag råkade göra hela blomman upp och ner)

Idag har jag målat, lagat mycket och god mat och krattat löv som jag har slängt i komposten. det var dödsäckligt, och fullt av sniglar och maskar och andra slemmiga saker med många ben. Är inte klar med det än heller. Suck.

Snart Desperate Housewoves i alla fall. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0