Det här med framtid är svårt


Jag har grov beslutsångest, och varje ryck närmre den 15 oktober (sista ansökningsdag till VT2010) får mig att må lite, lite sämre. Jag vet inte vad jag vill göra av mitt liv.

Eller okej, det vet jag visst det. Jag vill rita året om. Eller göra ritningar, sy, kreativa grejer, detaljarbeten. Åh! Och söka arkitektlinjen till hösten! (Men ta mig tusan, förra årets intag var på 1.9! Det får bli arkitektprov för min del..Nästa år börjar ju hela meritsystemet att gälla också, tiptoptoppen, jag tror att jag får..två poäng till då, men det får ju alla andra med! IH!)  

Det är vad jag allra helst skulle vilja göra. Men jag vill också att min utbildning ska leda till ett jobb, vilket leder till hyra och mat på bordet. Jag vill inte att mina föräldrar (som tycker att allting som har med fysik och biologi att göra "verkar vara jätteroligt!") ska skaka på huvudena och säga 'vad var det vi sa' och jag vill inte bli ensam och olycklig i framtiden heller. Oj, vad mycket som kan gå fel (och vad mycket som kan gå rätt).

Jag vill gå i vinteride. Jag vill välja något, och om jag inte väljer rätt så är det ju inte hela världen. Egentligen. Fast det känns så.

Suck.
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0