"En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart."


I lördags var jag på Cut&Paste, en utställning på KG52. Jag hade aldrig varit där förut, och det var, tja lite mindre än vad jag trodde. Men å andra sidan är jag inte precis en flitig galleribesökare heller (eller museibesökare eller konstbesökare överhuvudtaget. Google is my friend.)
Det var utställningens sista dag, och det var aningen stökigt, med personal som fixade för nästa visning, men det var inga större problem.

Cut&Paste är en resande kollageutställning. Därav namnet - klippa och klistra. En del grejer var helt underbara, medan andra såg ut som..tja.. som om någon hade rotat i min papperskorg och tejpat ihop innehållet. (Okej, när jag skriver det så kanske det låter som en bra idé, men det var rysligt fult.)

Jag tyckte mycket om Jan Stenmark, och Mia Mäkilä och några andra som jag inte kommer ihåg namnet på (men som jag ska kolla upp!). 
 
Jag tycker verkligen, verkligen om Jan Stenmark. Hans bilder är så hopplösa och roliga och knasiga på samma gång. Det spelar ingen roll om han behndlar ungar, vuxna eller känslor, det är pricksäkert:







Idag hr jag mest ritat hela dagen,  och nu ska jag laga lite spenat och titta på Desperate Housewives. Om jag skulle få välja att bli vad som helst i hela vida världen, så skulle jag nog välja att få hitta på DH-intriger. Det måste vara hur kul som helst. Och jag undrar hur det ser ut när manusförfattare hittar på skämten till Scrubs? Kan möjligtvis vvara världens roligaste arbetsplats, bortsett från prestationsångest och tidspress och dåliga löner.

Tjolahej, tjolahopp, TV-dags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0