Good day to you sir


Gårdagen var lite hängig, eller ja..Allt är lite hängigt, eftersom jag hela tiden måste intala mig själv att jag inte kommer att bo i en kartong när jag blir stor och att allt kommer gå så bra och såklart kommer plugget gå fint (när det väl börjar) och att om jag bor i en kartong i alla fall så kommer ju inte tapetkostnaderna att bli stora.

Idag är det inte mycket bättre, fast materiellt överlycklig blev jag. Pappa bjöd på en rödbetssallad i Gallerian och ett hörn av hans citronmarängpaj. Fick några böcker också, bland annat en jag har haft i tankarna: Heart Shaped Box av Joe Hill. Den kostade 40 kronor, och är enligt kvittot "gôrbillig bok". Det finns bildbevis. Titel, titel, görbillig bok.



Det var fint tyckte jag, och sen såg jag en otroligt färglad bil där alla delarna var olika. Lila/orange/gul/grön, en så glad bil ska jag också ha när jag blir stor.

Efter Pocket Shop så promenerade vi den korta sträckan till hötorgshallarna, där allting luktar exotiskt och ingenting i kött/fiskdiskarna ser särskilt aptitligt ut. Vi handlade otroligt mycket nyttigheter i form av torkade frukter. Två kilo gojibär bland annat. Två kilo.  De smakar lite som te, men det mest fantastiska med dem är att de är otroligt dekorativa. Har satt dem i glasburkar och njuter av att gå förbi köket.

Vi åkte vidare, storhandlade, tog en kopp varm choklad och åkte hem. Lagade middag, rostade müsli, gjort ett pajskal tills imorgon. Övningskörde i Arninge, runt och runt i industriområdet. Det har varit en toppendag, det har det verkligen. Imorgon ska familjen sätta gravljus på min brors grav, äta middag och sen ska jag hem och fira Filippa som har fyllt 19. Till Filippa ska jag göra ett jäääättefint födelsedagskort! Och när jag ändå är på G så ska jag skissa Gabbis Green Day-påse också. (jag har ett hum om hur den ska se ut, men jag har inte fått ut det på papper än).

Nu ska jag sova. Jättegott och jättelänge. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0