Måndag


Det gick inget bra med början på redesignveckan som jag tänkte ha, mest för att jag faktiskt inte har så mycket saker att fixa om. Målade en ram röd, men inget mer.

Istället har jag kört omkring i Djursholm och fått hjärtklappning varje gång det har kommit bilister bakom mig och blivit glad när pappa skadeglatt sagt att "det var rätt åt honom" när jag fick motorstopp efter en bilist körde tätt inpå mig och tutade. Japp, jag känner mig trafikfarlig, men jag har en snäll och tålmodig pappa som kör varv efter varv efter varv med mig tills det märks en liten förbättring, så att jag någon vacker dag kommer få det där efterlängtade körkortet.


Annars har jag latat mig, frossat, gräddat våfflor och serverat med bär. Igår var vi på Strand Hotell och åt brunch, som ett avsked för brorsan som flyttar utomlands. Det är så mycket som är hullerombuller nu tycker jag, och jag är rätt trött, men det rullar på ändå. Imorgon har jag en heldag ute, med Tina och Henrietta i början och Karro med Komakiaze på kvällen. Karro var här i förrigår också, med sig hade hon en hemlagad tryffel - det blev party i min mun - och en laptop och tre filmer. Kvällens val blev Jumanji, och jag tror att det är den bästa filmen i hela världen (det var min favoritfilm när jag var mindre). Det finns elefanter, kärlek, poliser, hus som går sönder, helylleamerikaner med gevär, jägare och ett lyckligt slut. Det kan inte bli bättre.

Najs. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0