Ruter

En av anledningarna till att jag lite då och då gluttar på Smallville är för att det är superpatriotiskt. Den fiktive Clark Kent traskar omkring och räddar folk i två precis lika påhittade städer och titt som tätt så ser man amerikanska flaggan (på gräsmattan, i skolan, i reflektioner på fönsterglas) och får sig en moralkaka i stil med att man ska spara sig själv till efter man är gift och att det är fegt att smita från ansvar. Och så.

En annan anledning är alla de fantastiska rutiga skjortorna Clark har på sig. Skogshuggarcharm.

(..och så fortsätter det, i samma stil.)

Jag har fallit helt för rutiga skjortor, därför är jag fantastiskt glad att hösten 09 bjuder på rutigt i alla klädaffärer. Nu kan jag ju gå omkring och känna mig superhjältig och urfånig och konstnärlig i mina säckiga fina rutiga skjortor. Och så handlade jag den här från Lindex:


Dessutom införskaffade jag mig en precis likadan, fast blå/svartrutig. Så nu tusan är jag redo att hugga ner träd och rycka av mig skjortan (eh, skjortklänningen) så att knapparna flyger och rusa iväg och rädda folk i en stålmannendräkt. Sist men inte minst - för vad som känns som en evighet sen ritade jag den här:



Groda i rutig skjorta (med pedofil-leende har jag fått höra).

Det ni.


Kommentarer
Postat av: gabbi

det var jätte mysigt idag!! ^^ har tänkt på en sak, jag tycker att du ska lämna tillbaka den röda, köpa polotröjan och behålla den blåa!! XD

2009-10-07 @ 22:38:52
URL: http://ngtnytt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0