Swing it, damdamdidamdidam!

I tisdags var jag med Karro och Amanda för att se Sallys Garage spela på Mosebacke. (En kille från min förra klass spelar i det, och det vore ju kul att se på, tyckte vi!)

När vi kom in på Mosebacke så slog det lock för öronen på mig, och jag hörde ungefär hälften av vad mina kompanjoner sade.  Sallys Garage får en guldstjärna för sin entusiasm. Vi var där, vi dissade (..särskilt första bandet) och diggade och gick därifrån mot Café 60. Te och atmosfär insöps. Jag sov över hos Karro – hon har den mest fantastiska sängen i hela vida världen – och när vi vaknade så gjorde vi i ordning oss.

Karros spegel förtjänar ett eget stycke. När vi kom hem så såg Karro ut som ett lik i den, medan jag såg ut som ett gulblekt pestoffer. Morgonen efter var den lite snällare, och medan jag betraktade alla mina skavanker i godan ro, så fick Karro fart på sig själv och serverade hemmalagade pannkakor med farmorslagad (eller var det mormor?) hjortronsylt.***

Vi hade olika grejer att göra, och det blev ett ’hejdå’ och jag begav mig mot Täby Centrum för att träffa Gabbi. Väl där åt vi lunch (/andrafrukost) på Sandys, njöt av solen med en glass (after8 och kokos – great minds think alike). Rätt som det var så var jag hemma igen och sov och sov och sov.

Åh, innan Sallys Garage så träffade jag Tina och Henrietta också. Det var första gången alla tre var med varandra sen gymnasiet slutade! Vi pratade om lite dittan och lite dattan och gnällde över framtiden och tyckte att Tina hade en superhjärna för att hon läser så mycket matte. (Hon är redigt smart, Tina!) Sen kom vi fram till ett sätt att förpesta vår f.d. fysiklärares liv.

”Jaaa. Men man kan ju åka 601:an som åker förbi skolan tjugo i fem och så gör man bara den här (I SEE YOU-gesten. Två ögon mot fingrarna, arg blick, och pekar på the victim) genom bussfönstret varje dag.”

”Mmm. Eller så skriver man en lapp med ’You ruined my life’ på  och ställer sig så att han ser en, och sen när en bil kör förbi så är man borta.”

Den senare funkar nog bäst. Mer anonymt, särskilt om man har Samara-looken.

Tack och hej. Imorgon ska jag kanske gå på Cut & Paste.

 

***Karro gör sånt, för hon är fantastisk.



P.S
Tack till alla som jag träffade, det var två toppendagar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0