Tisdag


Jg tror aldrig att jag har känt mig mer meningslös i hela mitt liv. Idag har jag varvat mellan datorn, TV:n och kylskåpet. Precis ingenting har jag gjort. Eller mjo, jag tog en promenad ute i den mörknande skogen, det är sån där lyx man kan unna sig när mamma är bortrest. (Då får man mesa och gå medan det fortfarande är ljust ute, men då hade jag andra saker..eh..TV..)

För att väga upp dagens passivitet håller jag tummarna för att jag imorgon ska fortsätta med att röja i källaren där en bråkdel av 20 års inköp har lagrats. Allt är täckt av damm och sågspån och mer sågspån, för min pappa är en hemmafixare. Jag tror grannen också är en hemmafixare och ibland önskar jag att han och pappa kunde bli kompisar och prata om trädgårdsväxter och muttrar och sånt, precis som jag snackar om random saker och nördar mig med Harry Potter med mina kompisar. (Vi som bor hemma har tummen mitt i handen, det tror jag pappa tycker är lite trist, och det gör mig en gnutta ledsen.)

Jag håller också tummarna för Karro som curlar och för Amanda på Citymail och Jenny för au-pair och för Gabbi för diverse och jag hoppas att alla som vill får som de vill. Så det så. 


Kommentarer
Postat av: amanda

Jag håller tummarna för dig också Miriam :)

2009-10-28 @ 19:30:45
URL: http://amunda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0