death rays och sånt

Jag förundras åter över att jag har så mycket jag måste göra, så mycket jag vill hinna med och så många jag vill träffa innan jag åker, men så lite tid. (Eller så är det jag som måste lära mig disponera tiden bättre, men schhh!)
Tygpåsen är klar, om inte annat! Såhär 10 dagar innan jag föyttar har jag upptäckt hur kul det är att sy med maskin (när den inte säger HACKHACKHACKAARGH och äter upp ens tyg), vilket är fail på timing, för maskinen följer inte med upp. Påsen är fodrad - sådär riktigt ordentligt så att det inte har blivit några fula sömmar alls - och har till och med en innerficka, för det är pestigt att behöva leta efter nycklarna längst ner i botten. Det är inte den tjusigaste jag har gjort, men det är en finfin början på vad komma skall (om jag hinner, på de där tio dagarna...)


Och så har jag fixat runt lite i trädgården, klippt grenar (otroligt, otroligt mycket grenar) och skördat vinbär (en herrans massa liter) och bakat en massa kakor för att göda min bantande familj. (3/4 som bor i huset försöker dra ner på fettintag) Biskvier blev det förra veckan (de skulle aldrig ha vunnit en skönhettävling, men goda var de!) och biskvitårta blir det idag. Nomnomnom! Det är ett mål att renasa ut kylskåpet och skafferiet lite innan jag åker, och vi råkade ha 1,3 kg mandelmassa liggandes..(mina pappa tror inte på att handla små kvantiteter, det är en kvarleva från när vi var 8 i familjen och åt som hästar allihop.)

Och sist men inte minst så har jag bundrat den här hippieblomman:

Hippieblomman ser inte bara galet färgglad och knasig ut, den kan även liknas vid antingen en alien, eller en death ray machine. Titta på den bara, snart så säger det BOOOM, och så kommer det komma nån rolig röd eller isblå laserstråle ur den och få ner månen eller nått.

säger jag ba'.
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Åh, så fin påsen blev!! Låter lyxigt med foder och innerficka, sånt har jag aldrig tålamod till fastän det är bra x) Det är som att pressa sömmar eller sick-sacka tygkanter! .... äsch! :D

2010-08-16 @ 22:13:01
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: Lina -Zooda-

SV: Hmm, det var faktiskt ett tag sedan jag sist läste dem så jag kommer inte riktigt ihåg :S Fast det var nog endel sex i böckerna, men inte riktigt lika mycket som på tv. Har jag för mig i alla fall x)

2010-08-17 @ 10:08:23
URL: http://zooda.blogg.se/
Postat av: Ellen

Nejmen vilken tjusig!

2010-08-21 @ 11:35:30
URL: http://fellen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0