En miljon och ett projekt

Kanske inte bokstavligen, men jag har lite grejer på G..

Först ut vill jag brodera en massa. Avsaknad av svart garn (jag är konturkonservativ vad gäller den här - det ska vara svart) är ett problem bara:


Det är ingen konstig manick jag broderar, bara en helt vanlig symaskin på en gammal gardin som skräpade uppe på vinden. Kanske syr en kjol av samma gardin, bara för att..tja..jag kan? Jag älskar kjolar och klänningar, fast jag tycker jag använder det för sällan. Det är det där med vinterhalvåret..

och sen så syr jag en tygpåse av samma tyg:

En liten pluttpåse bara (det skulle blivit en stor och bra en, men jag missbedömde grovt) som jag kan packa ner frukt eller matlåda i bara.

och så pysslar jag fortfarande lite med CD-fodralen:


Här är mitt spöööökfodral! Locket hålls inte ner av sig själv, men ett gem kommer fixa den biffen i alla fall! Fröken Felicia har också gjort AWESOME CD-fodral! Fast ett med rygg också, så man kan sätta dit titeln. :) (jag har en vit lapp på baksidan av mina, så jag kan hålla kollen) Kreativiteten flöööödar, wheeee!

Det var lite av det jag håller på med, annars har jag planer på ett laptopfodral, fler tygpåsar, lära mig decoupage, brodera en miljon fler grejer, lära mig fotografera bra med den lilla kameran och sist med inte minst (det här vill jag ska vara en jättepryl) vill jag göra en monsterövervakningsalien, som ser ungefär ut som en bläckfiskblomma. Skissen är..skissig, materialet är någolunda bestämt.

Hos mig är det inte idéer som saknas, det är tiden som tryter. (och det att jag påbörjar en massa saker samtidigt hjälper inte, men jag behöver ju aldrig ha det tråkigt om man säger så..)


Kommentarer
Postat av: gittilou

vad kul med massa projekt!! ser grymt kul och fint ut. visa oss resultaten sedan :)

2010-08-14 @ 20:43:41
URL: http://gittilou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0