Det är kallt, fast jag sätter vädergnället först så slipper alla det sen.


Idag har jag varit på körskolan, vilket inte är så ovanligt, och så ahr jag varit på Mörby bibliotek, en väldigt ovanlig händelse. Så ovanlig så att det till och med var min premiärvistelse där. Lånade två böcker och fick hjälp av en snäll bibliotikarie.

Jag tror jag skulle kunna bli en superbibliotikarie. Jag skulle pracka på en massa intet ont anande människor böcker och de skulle skrämt ta emot dem och sen skulle de lämna tillbaka dem och avguda mig för jag hade gett dem en så bra bok. Och de skulle avguda författarna ännu mer och komma tillbaka till biblioteket för att låna två pappkassar med nya böcker. (Eller inte, men jag menar, låt mig sväva fritt nu)

Tänkte ta mig till universitetet för registrering men de hann stänga igen innanj ag var klar med körningen, så jag får ta det imorgon. Första gången jag sätter min fot på universitetsmark. Eller andra, eller öhm..Jag är inte riktigt säker.. Jag kommer helt klart vara lite rädd i alla fall.

Idag har jag rotat bland gamla teckningar också och insett att när jag har tråkigt ritar jag
1) åttor
2) hjärtan
3) nakna tjejer. Bildbevis nedan.



jag vill bli duktig på att måla i vattenfärger. Inte bara vattenfärger, jag vill bli bäst på ungefär allt, vilket jag vet inte är realistiskt, men jag vet att jag skulle kunna bli mittemellanbra om inte annat, och ha väldigt kul under tiden fast det finns så mycket i teckningsväg/skapande så att jag inte riktigt vet vad jag ska börja med och i vilken ände.

Jag ska hitta på någonting annat nu,
och medan jag gör det där andra ska jag tacka min lyckliga stjärna för att jag bara har sånna lyxproblem som inte veta om jag vill pröva vattenfärger eller akryl först.




Kommentarer
Postat av: kajsa

Hurra för nakna kvinnor med lår och former. Hurra för bibblofolk som prackar på folk god litteratur. Folk ska inte läsa new moon och hitte-på om vampyrer och sånt, de ska läsa kvalitativa saker som.. sånt som jag läser.

2010-01-12 @ 11:21:30
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Prova akryl. Jag tycker vattenfärger är lömska och icke samarbetsvilliga.



Första gången på unversitetsmark för mig också! Lite läskigt och lite häftigt. Även fast det bara är en 4,5p-kurs för att den verkade rolig. Vad ska du läsa?

2010-01-12 @ 13:11:03
URL: http://ruejaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0