(såhär ser ett mänskligt C ut)


Idag kom Henrietta och Tina hit. Mellan sovande, äppelpajsparty och städa innan de satte sina fötter i huset så blev det inte så mycket ritande, och det kommer det nog inte bli nu heller, för jag har en fiskgratäng att fixa och morötter att riva och disk att diska.

Däremot så fick jag in två nya bokstäver till mitt mänskliga alfabete. tina och Henrietta blev ett finfint D, medan jag själv blev ett C. (Fast fick fuska och vända på bilden)




Nu kan jag stava till sådana märkliga saker som ACK, YMCA, YTA, MACKA och DAM. (Tack till Karro, Amanda, Helena, Erik, H1:a, Tina, Filippa, Jenny och Elisabeth. Till Gabbi: <--- PÅ FREDAG BLIR DU OCKSÅ EN BOKSTAV) Just nu är det lite av ett mysterium varifrån jag ska trolla fram människor till resterande 22 bokstäver men det fixar sig säkert.

Jag fick också finfina saker på posten idag: tre av böckerna jag behöver till skolan och ett brev från min tyska brevkompis, fyllt av snöiga glada hälsningar.




Justeja igen; jag lagade rödbetssallad igår, ett prima men ändå enkelt sätt att skämma bort sina nära och kära (kokta rödbetor + fetaost + olja/vinäger + timjan). Har doppat en massa akvarellpapper i rödbetsvattnet, de blev rosa i en såndär hudfärgsnyans som man aldrig fick till när man ritade förut. Det var lite tufft, ska rita på dem sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0