Mah cribb #1

Jag sitter här och har insett varför rotfrukter är såpass billigt. Ingen vill väl laga till någonting som ska koka i 100 år, inte smakar någonting utan kilovis med salt, generarar en sjutusan massa disk och blir mer till mos än till biffar om man försöker steka dem.

Punkt.

Nu ska jag sluta vara bitter över min sena middag och visa er någonting fantastiskt:
My crib, som de säger på MTV.
Tyvärr är det inte så gästvänligt här (än), men jag jobbar på det, och jag är redo att låta världen se två fina detaljer:

Min krukväxt har äntligen blivit planterad. Hvetemelskrukan är från Myrorna, och jag köpte den för att jag läste "helvete" först, och tänkte att någon hade varit underbar och tagit ut sin cynism på ett bruksföremål. Icke, men den gör mig glad.

Jag har också screenat i Umeås konstnärhandel (den heter faktiskt så, fastän jag skulle säga himmelrikesaffär, eller möjligtvis hobbyaffär). Plockade på mig två papper och fixade till två konservburkar där det bor pennor istället för tomater nu.

Det var allt fint jag hade att visa för idag! Nästa gång får det blii..*trumvirvel* MINA NYA GARDINER!! WOOH!
Ah, all denna spänning..
Imorgon tar jag mig ur min grotta (/batmancave/korridorsrum) och äter pizza med klassen. Därefter får vi se vart det vänder.
Awesome.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0