och nu måste jag iväg igen så det här blir rubriken




Lite för mycket att göra, lite för lite tid, lite för mycket Stockholmslängtan, alltid lite för bråttom och lite för trött och många liten blir inte lite längre.



Men sen så är det ju lagom med sällskap, lagom med roligheter, lagom med bra folk, lagom med vackert väder och mycket lagom slutar att bli lagom och blir bara mycket. Bästa matematiken.



Bästa som har hänt de senaste dagarna: bli väckt av grannarna klockan två på morgonen, gå in till dem vid tre med äppelkaka (kunde ändå inte somna om), bli hyllad* , bli lovad urspårad korridorsfödelsedagsfest när jag blir 20**. Gå och lägga sig vid halvsex igen och ställa väckarklockan och bli hämtad av finaste finaste föräldrarna för frukost.






*Det var en fantastisk äppelkaka.

**Det jag kommer att handla på systemet kommer sträcka sig till en flaska likör, så jag kan baka apelsinchokladkakor.***

***Är det inte oerhört passande att tant och tönt nästan är samma ord rent skriftligt? Bara ett vokalbyte, och båda orden träffar mitt i prick i min personlighet.

Nu spårade fotnoterna.

Kommentarer
Postat av: Felicia

haha, va gullig du är! mm, nattäppelkaka låter inte dumt. :D fyller du snart? haha, isåfall blir vi ju tanter ungefär samtidigt snart ;D

2011-03-01 @ 22:24:02
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0