Kakor, müsli, kökstavla och konservburkar!

Jag har fullbordat lite grejer på min 'att-göra'-lista.

De fantastiskt goda kakorna är tillexempel bakade. (Och i skrivandets stund uppätna) Kardemummaskorpor, från Leila Lindholms ' A piece of cake'. REKOMMENDERAS! Hade i lite kanel i smeten också :) Passade på att göra müsli medan ugnen fortfarande var varm. Det är världens enklaste, och blir ändå så gott:
*Ta 12 dl diverse gryn. Typ havre/råg/grynblandning.
*Hacka 4 dl mandel, eller andra nötter och blanda in i grynen.
*Tillsätt kokosflingor och 2-4 tsk fänkål.
*Blanda och rosta allt i ugnen på drygt 200 grader. Blanda omkring grynen efter ungefär fem minuter, och vakta noga, så att ingenting bränns vid. (Det händer så lätt..)
*Ta ut müslin ur ugnen. När den har svalnat kan du blanda i russin och torkad frukt och diverse andra godsaker.

Går att variera i oändlighet, går att förvara i en charmig plåtburk väldigt, väldigt länge.



Ramade in två grejer också! Filippas screenprintade astronauter till vänster: jag frågade om jag kunde få hennes provtryck (yaaay) som jag (lagom till månlandnings-40-årsjubileet) satte på ett prickigt papper. (Det lyser ju igenom det vita tyget).
Till höger så ser ni en (*trumvirvel*) kökstavla! Ingen i min familj tycker det var en bra idé med ett marängrecept på ett äppelpapper (och jag förstår det, lite) men det var det finaste papperet jag hade, och den godaste tårtan jag vet. Idén kommer härifrån och receptet är en mix av Leilas chokladpavlova och det här receptet.
Kommer göra den på fredag eller lördag, med färska vinbär. GOTT.

Sist men inte minst!


Det här, mina damer och herrar, är Pimpad Konservburk numero uno!



Det här var nummer två!



Och, nummer tre, nygjord.
Släng inte konservburkar, piiiimpa dem! Pimpa, eller återvinn. Känn dig snäll, rädda världen. Ungefär.


Oj, det här blev långt. Långt och bildspäckat.
Tjolahopp!


Kommentarer
Postat av: Tellus

NOm nom med kakor! Och pimpa burkar är en riktigt bra ide :D Om man har plats för dem och har grejjer att pimpa med :D Men dom blev jättefina! Särskilt den vita!



Ang, Konvent så vet jag inte ifall jag skulle passa in X'D Ja gär en konstig människa. Jag vill synas och höras mest hela tiden, men jag vågar inte det på sånna tillställningar alls, och då blir jag jätteobekväm x'D

2009-07-22 @ 17:41:40
URL: http://jarventaus.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration&design

Vilka FINA burkar du har gjort!!! :)

Det är ju så KUL att pyssla!!



Ha det så bra!

2009-07-22 @ 18:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0