All work and no play #2


Om mina vänner inte hör av mig på ett tag så finns det tre möjliga alternativ till var jag har tagit vägen:

1) Antingen har jag gått vilse i Solna, dit jag ska på en arbetsintervju (!!!) imorgon. Ni vet hur det går till: inte ens när jag har en karta hittar jag rätt, det är bedrövligt med lokalsinnet. Förhoppningsvis kan någon snäll själ hjälpa mig till tunnelbanan, efter att ha hittat mig i något provisoriskt självuppbyggt vindskydd under en tall.

2) Jag..telefonjobbar. Mycket och ofta. Hade veckan haft nio dagar hade jag varit upptagen alla nio dagar. Nu är det så att veckan är två dagar kortare, och sex av dem kommer vara aningen tighta. Jag, telefonen, telefonklottret och minst 18 andra ungdommar i samma rum. På onsdag ska jag provjobba för första gången. Det kommer säkert att gå bra (peppar, peppar, ta i trä!).

3) Jag har blivit levande begravd under alla mina böcker. (Det kan hända.) Förhoppningsvis är mina armar fria, så att jag iallafall kan bläddra bland seriesidorna i Knut Larssons gråbruna teckningar:



Känner ni igen stilen? Ser det bekant ut, och det ganger i er, för ni kan inte komma på var ni har sett det förut? Då kan det vara TV-reklamen för Majblommorna (finns att hitta på Knut Larssons hemsida) som spökar.

För tillfället har jag varken någonting köpt eller lånat av honom, men jag suktar efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0