humdidum

Jag har fått ett nytt kort sedan mitt gamla blivit spärrat pga skimming mot en matbutik häri Umeå! Jag firade dettta genom att ta en superpromenad till Ica Maxi, råhandla (jag skämtar inte! När jag stod i kassan såg det ut som om jag skulle kunna spärra in mig i en grotta och vänta på Jordens undergång, ungefär. Eller utfodra 43 svanar.) och ta en superpromenad tillbaka.
Saker jag uppskattar mer och mer sedan jag flyttat hemifrån:

*Föräldrar som handlar mat!
*Fungerande torktumlare! (håller tummarna för att det en dag dimper ner en sån här)
*Folk som städar efter sig! (Har en nyinflyttad i korrdoren. Idag så sa han "ska vi försöka ta och göra rent ugnarna Miriam?", ty det är vår städvecka. Jag blev så glad inombords så att jag nästan började gråta.)
*Föräldrar som lagar mat. Vilken mat som helst.

Vore det ekonomiskt och etiskt försvarsbart hade jag handlat nya underkläder varje gång det var tvättdags, och dessutom köpt mig en städslav som höll koll på disken och dammsugaren. Nu får jag väl..handla tröstgodis? (<--- den bra biten med att storhandla själv.)

Nu ska jag iväg och sova. Förhoppningsvis drömmer jag att jag vinner en bil på ICA-lotteriet, som jag kan sälja och på så sätt slippa studielån för alltid.

Kommentarer
Postat av: Felicia

gött! jaa, jag både längtar och inte längtar tills det är dags att flytta hemifrån! det är ju allt bra fint och be mor köpa typ citronte, och om ett par dagar så finns det bara där i skåpet. hur i hela friden lyckas mammor komma ihåg allt sånt??? :)

2010-11-17 @ 22:49:43
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0